Skok w nowoczesność. Nowe pracownie w CKZiU nr 1 w Raciborzu

nauka, praca

Autor: Wojtek Żołneczko

4 marca 2021

Remonty w szkołach zawsze odbywały w wakacje. Ten stały porządek rzeczy odwróciła pandemia. Skoro nie ma uczniów, można się zabrać za inwestycje. W związku z nieobecnością uczniów w budynkach szkolnych w Centrum Kształcenia Zawodowego i Ustawicznego nr 1 w Raciborzu wykorzystano czas zdalnego nauczania na remonty, dzięki którym powstały nowe pracownie.

Uczniowie realizują swój projekt w czasie wolnym. Starają się pogodzić to wyzwanie z przygotowaniami do matury, do której większość z nich przystąpi w tym roku.

W Centrum Kształcenia Zawodowego i Ustawicznego nr 1 w Raciborzu doposażono kolejne pracownie:

  • architektury krajobrazu,
  • komputerową (hotelarsko-turystyczną, gastronomiczną, geodezyjną).
Uczniowie realizują swój projekt w czasie wolnym. Starają się pogodzić to wyzwanie z przygotowaniami do matury, do której większość z nich przystąpi w tym roku.

Po wykonaniu drobnych prac remontowych przy osobistym wkładzie uczniów, sale zyskały nowy wystrój. Doposażono je w nowe stoliki, krzesła, rzutniki z ekranem, dodatkowe monitory, tablety graficzne, słuchawki, kamery i co najważniejsze 34 komputery z oprogramowaniem niezbędnym do pracy przyszłych architektów, hotelarzy czy geodetów. Planowany jest także zakup ploterów i skanerów.

    Uczniowie realizują swój projekt w czasie wolnym. Starają się pogodzić to wyzwanie z przygotowaniami do matury, do której większość z nich przystąpi w tym roku.

    Prezentujący nowe pracownie dyrektor Jacek Kąsek nie krył zadowolenia i dziękował zebranym za zaangażowanie w realizacji trudnego przedsięwzięcia. – To skok w nowoczesność kształcenia zawodowego. Mamy 12 dobrze wyposażonych pracowni. I na tym nie kończymy – podkreślił.

    Pierwszym wyzwaniem w konkursie było opracowanie misji dla minisatelity – CanSata, a także skalkulowanie budżetu masy i mocy urządzenia, poboru prądu, żywotności baterii, ceny. Kolejny krok polegał na stworzeniu komputerowego modelu minisatelity. Uczniowie z Raciborza wykonali zadanie doskonale, co zapewniło im kwalifikację do kolejnego etapu konkursu, w którym otrzymali od organizatorów tzw. zestaw startowy. Złożyły się nań podstawowe elementy potrzebne do budowy satelity, w tym dwie płytki.

    Starosta Raciborski Grzegorz Swoboda wszystkim uczniom życzył przyjemnego użytkowania nowych sprzętów, energii i zapału w zdobywaniu wiedzy oraz rozwijaniu swoich pasji. – Są to bardzo dobre zmiany służące przede wszystkim temu, aby w szkole uczniowie mieli coraz lepsze warunki do osiągania sukcesów. Z pewnością pracownie przyczynią się do rozwoju tych kompetencji i umiejętności, którymi będą kierować się w życiu zawodowym. Dziękuję panu dyrektorowi oraz zaangażowanym w realizację projektu pracownikom Centrum – podkreślił G. Swoboda.

    Pierwszym wyzwaniem w konkursie było opracowanie misji dla minisatelity – CanSata, a także skalkulowanie budżetu masy i mocy urządzenia, poboru prądu, żywotności baterii, ceny. Kolejny krok polegał na stworzeniu komputerowego modelu minisatelity. Uczniowie z Raciborza wykonali zadanie doskonale, co zapewniło im kwalifikację do kolejnego etapu konkursu, w którym otrzymali od organizatorów tzw. zestaw startowy. Złożyły się nań podstawowe elementy potrzebne do budowy satelity, w tym dwie płytki.

    Przedsięwzięcie zostało zrealizowane w ramach unijnego projektu. Zakłada on również organizację certyfikowanych kursów dla uczniów technikum i szkoły branżowej I stopnia oraz nauczycieli. Uczniowie będą uczestniczyli w kursie prawa jazdy kat. B oraz w stażach zawodowych w wybranych zakładach pracy.

    Uczniowie realizują swój projekt w czasie wolnym. Starają się pogodzić to wyzwanie z przygotowaniami do matury, do której większość z nich przystąpi w tym roku.

    Należy przypomnieć, że w Centrum Kształcenia Zawodowego i Ustawicznego nr 1 w Raciborzu zrealizowano już dwa podobne projekty. Ich efektem są nowe pracownie do nauki zawodu: technik architektury krajobrazu, technik analityk, technik budownictwa, technik geodeta, technik hotelarstwa, technik żywienia i usług gastronomicznych. Szacowana wartość realizowanych projektów to ponad 5 mln zł.

    Uczniowie realizują swój projekt w czasie wolnym. Starają się pogodzić to wyzwanie z przygotowaniami do matury, do której większość z nich przystąpi w tym roku.

    Sprawdź również:

    Dariusz Kiner: Jak krok po kroku osiągać cele

    Dariusz Kiner, operator maszyn Fuji, od dwóch i pół roku związany jest z raciborską firmą Henkel, gdzie wraz ze swoim zespołem odpowiada za zapewnienie ciągłości produkcji na linii produkcyjnej płynów. Dzięki swojej zaangażowanej pracy przyczynia się do prawidłowego...

    czytaj dalej
    Bądź na bieżąco!

    Bądź na bieżąco!

    Nie przegap informacji o zbliżających się wydarzeniach, nowych materiałach wideo, rankingach szkół i kursach. Zostaw nam swój e-mail!

    Dziękujemy za zapisanie się do newslettera!

    Share This