Oto stypendyści premiera z CKZiU nr 1 w Raciborzu. Sprawdź, jaką średnią ocen mogą się poszczycić

nauka, praca

Autor: Wojtek Żołneczko

9 lutego 2021

Łukasz Sbeczka, Michał Kotewicz i Roman Gilge to stypendyści Prezesa Rady Ministrów z Centrum Kształcenia Zawodowego i Ustawicznego nr 1 w Raciborzu.

Corocznie Śląski Kurator Oświaty zapraszał stypendystów Prezesa Rady Ministrów z województwa śląskiego na uroczyste wręczenie nagród. W tym roku szkolnym, w związku z obostrzeniami sanitarnymi taka uroczystość się nie odbyła. Dlatego dyrektor i przewodnicząca rady rodziców Centrum Kształcenia Zawodowego i Ustawicznego nr 1 w Raciborzu zorganizowali uroczystość w szkole. Uczestniczyli w niej uczniowie oraz ich rodzice. Dyrektor Jacek Kąsek wręczył stypendystom okolicznościowe dyplomy, a przewodnicząca rady rodziców Małgorzata Tietz upominki.

Natalia Nienartowicz podczas prac konstrukcyjnych minisatelity.
Dyrektor Jacek Kąsek, Łukasz Sbeczka, Roman Gilge, Michał Kotewicz oraz przewodnicząca rady rodziców CKZiU nr 1 Małgorzata Tietz.

Następnie dyrektor Kąsek, cytując Antyfona z Ramnus („Rzeczą dla człowieka najcenniejszą jest wychowanie, albowiem każda rzecz dobrze rozpoczęta daje nadzieję dobrego wyniku”), uhonorował rodziców listami gratulacyjnymi.

Uczniowie realizują swój projekt w czasie wolnym. Starają się pogodzić to wyzwanie z przygotowaniami do matury, do której większość z nich przystąpi w tym roku.

Stypendystami CKZiU nr 1 w Raciborzu są:

  • Łukasz Sbeczka – technik budownictwa – średnia 5,71,
  • Michał Kotewicz – technik analityk – średnia 5,22,
  • Roman Gilge – technik agrobiznesu – średnia 5,13.
Pierwszym wyzwaniem w konkursie było opracowanie misji dla minisatelity – CanSata, a także skalkulowanie budżetu masy i mocy urządzenia, poboru prądu, żywotności baterii, ceny. Kolejny krok polegał na stworzeniu komputerowego modelu minisatelity. Uczniowie z Raciborza wykonali zadanie doskonale, co zapewniło im kwalifikację do kolejnego etapu konkursu, w którym otrzymali od organizatorów tzw. zestaw startowy. Złożyły się nań podstawowe elementy potrzebne do budowy satelity, w tym dwie płytki.
Pierwszym wyzwaniem w konkursie było opracowanie misji dla minisatelity – CanSata, a także skalkulowanie budżetu masy i mocy urządzenia, poboru prądu, żywotności baterii, ceny. Kolejny krok polegał na stworzeniu komputerowego modelu minisatelity. Uczniowie z Raciborza wykonali zadanie doskonale, co zapewniło im kwalifikację do kolejnego etapu konkursu, w którym otrzymali od organizatorów tzw. zestaw startowy. Złożyły się nań podstawowe elementy potrzebne do budowy satelity, w tym dwie płytki.

Sprawdź również:

Dariusz Kiner: Jak krok po kroku osiągać cele

Dariusz Kiner, operator maszyn Fuji, od dwóch i pół roku związany jest z raciborską firmą Henkel, gdzie wraz ze swoim zespołem odpowiada za zapewnienie ciągłości produkcji na linii produkcyjnej płynów. Dzięki swojej zaangażowanej pracy przyczynia się do prawidłowego...

czytaj dalej
Bądź na bieżąco!

Bądź na bieżąco!

Nie przegap informacji o zbliżających się wydarzeniach, nowych materiałach wideo, rankingach szkół i kursach. Zostaw nam swój e-mail!

Dziękujemy za zapisanie się do newslettera!

Share This