Uczniowie z raciborskiego Zespołu Szkół Ekonomicznych rozwijali swoje kompetencje w międzynarodowym projekcie
Autor: redakcja
Na początku czerwca uczniowie Ekonomika wzięli udział w polsko-niemieckim projekcie medialnym w formie warsztatów językowych. Warsztaty organizowane były w ramach Polsko-Niemieckiej Współpracy Młodzieży (PNWM), która umożliwia spotkania i współpracę Polaków i Niemców.
Projekt ten otrzymał dotację organizacji utworzonej przez rządy obu krajów. Zadaniem PNWM jest wspieranie wzajemnego poznania, zrozumienia i współpracy młodych Polaków i Niemców. W tym celu inicjatywa dofinansowuje i merytorycznie wspiera spotkania młodzieży. Udział w międzynarodowym projekcie rozwija osobowość i kompetencje międzynarodowe oraz językowe młodych ludzi. Służy wzajemnemu zrozumieniu, przezwyciężaniu uprzedzeń oraz wpiera wspólną odpowiedzialność za kształtowanie przyszłości wolnej Europy.
W pięciodniowym spotkaniu uczestniczyła grupa 15 uczniów z Zespołu Szkół Ekonomicznych oraz 15 uczniów z niemieckiej szkoły Berufskolleg der Stadt Hagen Kaufmannschule I.
Młodzież zakwaterowana była w prowadzonym przez Stowarzyszenie Zamku Trebnitz Centrum Edukacji i Spotkań (Schloß Trebnitz Bildungs‐ und Begegnungszentrum e. V.). Zamek Trebnitz jest placówką edukacyjną o profilu polityczno‐kulturalnym, która główny nacisk swojej działalności kładzie na międzynarodowe projekty wymian, głównie z Polską i krajami Europy Wschodniej.
Położenie tej placówki jest wyjątkowe. Z zamkiem graniczy historyczny park w stylu angielskim z pięknym drzewostanem, rozległymi łąkami, dwoma stawami i gajem, gdzie uczestnicy naszego projektu spędzali czas aktywnie integrując się na łonie natury.
W programie spotkania znalazły się zajęcia warsztatowe z fotografii oraz zajęcia teatralne, a także animacja językowa, która motywowała młodzież do podnoszenia swoich kompetencji językowych. Wyjątkowa infrastruktura zamku ze świetlicą integracyjną oraz ogrodem i parkiem zachęcała do wspólnych aktywności sportowych. Obie grupy zorganizowały dzień polski i niemiecki, podczas którego zaprezentowały ciekawostki, atrakcje i ważne informacje na temat swoich państw oraz szkół, do których uczęszczają. Odbyło się też ognisko, pokaz tańców tradycyjnych i wspólne wykonanie ‘belgijki’.
Projekt zakończyła wycieczka do stolicy Niemiec. W Berlinie młodzież zobaczyła Kanzleramt Reichstag, Brandenburger Tor, Pomnik Zamordowanych Żydów Europy, Potsdamer Platz, Muzeum Techniki, Alexander Platz, najpiękniejszą ulicę Berlina Unter den Linden.
Założone w projekcie cele zostały w całości zrealizowane. Współpraca okazała się bardzo owocna, młodzież nawiązała mnóstwo znajomości, przełamała bariery i zweryfikowała panujące stereotypy dotyczące odmienności kulturowych. Nauczyła się tolerancji i szacunku do wielokulturowości. Wartość dodaną stanowi czas spędzony z rówieśnikami, pozyskanie nowych kompetencji językowych i socjalnych, dzięki którym otworzyli się na współczesną Europę. Uczniowie Ekonomika zabiorą ze sobą niezwykłe wspomnienia, które zaprocentują w przyszłości i zmotywują do dalszego rozwoju.
/Materiały prasowe/
Sprawdź również:
Przemek Wojciechowski: Małe rzeczy naprawia od ręki, na cuda trzeba poczekać dwie godziny
Przemek Wojciechowski od 10 lat pracuje jako technik mechanik w firmie Henkel, gdzie każdego dnia zmaga się z nowymi wyzwaniami. Mimo wieloletniego stażu pracy, jego pasja do rozwiązywania problemów technicznych nie gaśnie. Jak sam mówi, praca w Henklu przypomina...
Arek Luterek: Ponad ćwierć wieku doświadczenia w Henklu
Arkadiusz Luterek związany jest z firmą Henkel od 26 lat. Przez ponad ćwierć wieku swojej kariery zawodowej pracował na trzech wydziałach i wielu stanowiskach, zdobywając wszechstronne doświadczenie w różnych obszarach produkcji. Obecnie pełni funkcję kierownika...
Dariusz Kiner: Jak krok po kroku osiągać cele
Dariusz Kiner, operator maszyn Fuji, od dwóch i pół roku związany jest z raciborską firmą Henkel, gdzie wraz ze swoim zespołem odpowiada za zapewnienie ciągłości produkcji na linii produkcyjnej płynów. Dzięki swojej zaangażowanej pracy przyczynia się do prawidłowego...