Skok w nowoczesność. Nowe pracownie w CKZiU nr 1 w Raciborzu

nauka, praca

Autor: Wojtek Żołneczko

4 marca 2021

Remonty w szkołach zawsze odbywały w wakacje. Ten stały porządek rzeczy odwróciła pandemia. Skoro nie ma uczniów, można się zabrać za inwestycje. W związku z nieobecnością uczniów w budynkach szkolnych w Centrum Kształcenia Zawodowego i Ustawicznego nr 1 w Raciborzu wykorzystano czas zdalnego nauczania na remonty, dzięki którym powstały nowe pracownie.

Uczniowie realizują swój projekt w czasie wolnym. Starają się pogodzić to wyzwanie z przygotowaniami do matury, do której większość z nich przystąpi w tym roku.

W Centrum Kształcenia Zawodowego i Ustawicznego nr 1 w Raciborzu doposażono kolejne pracownie:

  • architektury krajobrazu,
  • komputerową (hotelarsko-turystyczną, gastronomiczną, geodezyjną).
Uczniowie realizują swój projekt w czasie wolnym. Starają się pogodzić to wyzwanie z przygotowaniami do matury, do której większość z nich przystąpi w tym roku.

Po wykonaniu drobnych prac remontowych przy osobistym wkładzie uczniów, sale zyskały nowy wystrój. Doposażono je w nowe stoliki, krzesła, rzutniki z ekranem, dodatkowe monitory, tablety graficzne, słuchawki, kamery i co najważniejsze 34 komputery z oprogramowaniem niezbędnym do pracy przyszłych architektów, hotelarzy czy geodetów. Planowany jest także zakup ploterów i skanerów.

    Uczniowie realizują swój projekt w czasie wolnym. Starają się pogodzić to wyzwanie z przygotowaniami do matury, do której większość z nich przystąpi w tym roku.

    Prezentujący nowe pracownie dyrektor Jacek Kąsek nie krył zadowolenia i dziękował zebranym za zaangażowanie w realizacji trudnego przedsięwzięcia. – To skok w nowoczesność kształcenia zawodowego. Mamy 12 dobrze wyposażonych pracowni. I na tym nie kończymy – podkreślił.

    Pierwszym wyzwaniem w konkursie było opracowanie misji dla minisatelity – CanSata, a także skalkulowanie budżetu masy i mocy urządzenia, poboru prądu, żywotności baterii, ceny. Kolejny krok polegał na stworzeniu komputerowego modelu minisatelity. Uczniowie z Raciborza wykonali zadanie doskonale, co zapewniło im kwalifikację do kolejnego etapu konkursu, w którym otrzymali od organizatorów tzw. zestaw startowy. Złożyły się nań podstawowe elementy potrzebne do budowy satelity, w tym dwie płytki.

    Starosta Raciborski Grzegorz Swoboda wszystkim uczniom życzył przyjemnego użytkowania nowych sprzętów, energii i zapału w zdobywaniu wiedzy oraz rozwijaniu swoich pasji. – Są to bardzo dobre zmiany służące przede wszystkim temu, aby w szkole uczniowie mieli coraz lepsze warunki do osiągania sukcesów. Z pewnością pracownie przyczynią się do rozwoju tych kompetencji i umiejętności, którymi będą kierować się w życiu zawodowym. Dziękuję panu dyrektorowi oraz zaangażowanym w realizację projektu pracownikom Centrum – podkreślił G. Swoboda.

    Pierwszym wyzwaniem w konkursie było opracowanie misji dla minisatelity – CanSata, a także skalkulowanie budżetu masy i mocy urządzenia, poboru prądu, żywotności baterii, ceny. Kolejny krok polegał na stworzeniu komputerowego modelu minisatelity. Uczniowie z Raciborza wykonali zadanie doskonale, co zapewniło im kwalifikację do kolejnego etapu konkursu, w którym otrzymali od organizatorów tzw. zestaw startowy. Złożyły się nań podstawowe elementy potrzebne do budowy satelity, w tym dwie płytki.

    Przedsięwzięcie zostało zrealizowane w ramach unijnego projektu. Zakłada on również organizację certyfikowanych kursów dla uczniów technikum i szkoły branżowej I stopnia oraz nauczycieli. Uczniowie będą uczestniczyli w kursie prawa jazdy kat. B oraz w stażach zawodowych w wybranych zakładach pracy.

    Uczniowie realizują swój projekt w czasie wolnym. Starają się pogodzić to wyzwanie z przygotowaniami do matury, do której większość z nich przystąpi w tym roku.

    Należy przypomnieć, że w Centrum Kształcenia Zawodowego i Ustawicznego nr 1 w Raciborzu zrealizowano już dwa podobne projekty. Ich efektem są nowe pracownie do nauki zawodu: technik architektury krajobrazu, technik analityk, technik budownictwa, technik geodeta, technik hotelarstwa, technik żywienia i usług gastronomicznych. Szacowana wartość realizowanych projektów to ponad 5 mln zł.

    Uczniowie realizują swój projekt w czasie wolnym. Starają się pogodzić to wyzwanie z przygotowaniami do matury, do której większość z nich przystąpi w tym roku.

    Sprawdź również:

    Bądź na bieżąco!

    Bądź na bieżąco!

    Nie przegap informacji o zbliżających się wydarzeniach, nowych materiałach wideo, rankingach szkół i kursach. Zostaw nam swój e-mail!

    Dziękujemy za zapisanie się do newslettera!

    Share This