Oto stypendyści premiera z CKZiU nr 1 w Raciborzu. Sprawdź, jaką średnią ocen mogą się poszczycić

nauka, praca

Autor: Wojtek Żołneczko

9 lutego 2021

Łukasz Sbeczka, Michał Kotewicz i Roman Gilge to stypendyści Prezesa Rady Ministrów z Centrum Kształcenia Zawodowego i Ustawicznego nr 1 w Raciborzu.

Corocznie Śląski Kurator Oświaty zapraszał stypendystów Prezesa Rady Ministrów z województwa śląskiego na uroczyste wręczenie nagród. W tym roku szkolnym, w związku z obostrzeniami sanitarnymi taka uroczystość się nie odbyła. Dlatego dyrektor i przewodnicząca rady rodziców Centrum Kształcenia Zawodowego i Ustawicznego nr 1 w Raciborzu zorganizowali uroczystość w szkole. Uczestniczyli w niej uczniowie oraz ich rodzice. Dyrektor Jacek Kąsek wręczył stypendystom okolicznościowe dyplomy, a przewodnicząca rady rodziców Małgorzata Tietz upominki.

Natalia Nienartowicz podczas prac konstrukcyjnych minisatelity.
Dyrektor Jacek Kąsek, Łukasz Sbeczka, Roman Gilge, Michał Kotewicz oraz przewodnicząca rady rodziców CKZiU nr 1 Małgorzata Tietz.

Następnie dyrektor Kąsek, cytując Antyfona z Ramnus („Rzeczą dla człowieka najcenniejszą jest wychowanie, albowiem każda rzecz dobrze rozpoczęta daje nadzieję dobrego wyniku”), uhonorował rodziców listami gratulacyjnymi.

Uczniowie realizują swój projekt w czasie wolnym. Starają się pogodzić to wyzwanie z przygotowaniami do matury, do której większość z nich przystąpi w tym roku.

Stypendystami CKZiU nr 1 w Raciborzu są:

  • Łukasz Sbeczka – technik budownictwa – średnia 5,71,
  • Michał Kotewicz – technik analityk – średnia 5,22,
  • Roman Gilge – technik agrobiznesu – średnia 5,13.
Pierwszym wyzwaniem w konkursie było opracowanie misji dla minisatelity – CanSata, a także skalkulowanie budżetu masy i mocy urządzenia, poboru prądu, żywotności baterii, ceny. Kolejny krok polegał na stworzeniu komputerowego modelu minisatelity. Uczniowie z Raciborza wykonali zadanie doskonale, co zapewniło im kwalifikację do kolejnego etapu konkursu, w którym otrzymali od organizatorów tzw. zestaw startowy. Złożyły się nań podstawowe elementy potrzebne do budowy satelity, w tym dwie płytki.
Pierwszym wyzwaniem w konkursie było opracowanie misji dla minisatelity – CanSata, a także skalkulowanie budżetu masy i mocy urządzenia, poboru prądu, żywotności baterii, ceny. Kolejny krok polegał na stworzeniu komputerowego modelu minisatelity. Uczniowie z Raciborza wykonali zadanie doskonale, co zapewniło im kwalifikację do kolejnego etapu konkursu, w którym otrzymali od organizatorów tzw. zestaw startowy. Złożyły się nań podstawowe elementy potrzebne do budowy satelity, w tym dwie płytki.

Sprawdź również:

Bądź na bieżąco!

Bądź na bieżąco!

Nie przegap informacji o zbliżających się wydarzeniach, nowych materiałach wideo, rankingach szkół i kursach. Zostaw nam swój e-mail!

Dziękujemy za zapisanie się do newslettera!

Share This